23 kwietnia 2013
Ford Focus RS
Istnieje teoria, że przednionapędowe hot-hatche są w stanie efektywnie przenieść do 250KM. Ford przełamuje tą barierę, proponując Focusa o mocy 305KM.
Moce rzędu 250KM i więcej są trudne do przeniesienia jedynie przez jedną oś. O ile na prostej może owocować to pięknymi kłębami dymu z opon (lub sprzęgła), o tyle podczas nagłego naciśnięcia pedału gazu w zakręcie może zakończyć się wizytą w rowie lub na drzewie. Jednak Ford znalazł
rozwiązanie.
RevoKnuckle. Pod tą nazwą kryje się tajna broń owego masakratora w segmencie C. Jest to konstrukcja opierająca się na potocznie zwanej szperze (czyli mechanizmie różnicowym o ograniczonym tarciu) oraz odpowiednio zaprojektowanej zwrotnicy, co przekłada się na przenoszenie wyższych prędkości i dużo wyższej trakcji podczas pokonywania zakrętów. Dzięki temu znacząco zniwelowano problem podsterowności, tak powszechny wśród mocnych przednionapędówek.
Dzięki sprytnemu zawieszeniu Ford mógł pozwolić sobie na umieszczenie w miejskim hatchback'u 5-cylindrowej rzędówki o mocy 305KM i momencie obrotowym rzędu 440Nm. Dzięki temu "Foka eReS" rozpędza się do 100km/h w czasie 5,3s i potrafi osiągnąć v-max na poziomie 260km/h
Mało? Dla tych najbardziej wybrednych wypuszczono wersję RS500. Z zewnątrz wyróżnia się czarno matową okleiną i czarnymi felgami, zaś pod maską ten sam silnik co w "zwykłym" RS, ale podkręcony do 350KM. Produkcja była ograniczona do 500 egzemplarzy, które rozeszły się jak świeże bułeczki. Polecam wertowanie ogłoszeń, a nuż się trafi ktoś, kto (po zapewne niemałych oporach) zechce się pozbyć swojego potworka.
Zapraszam do galerii.
1. 27.05.2010 & 17.05.2011
2. 30.09.2010
3. 08.07.2012
...i na koniec wisienka na torcie - opisywany już RS500 - jeden z 10 egzemplarzy sprzedanych w Polsce
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz