25 marca 2013

Old & new - BMW M6 E63 i F12










Pierwsza generacja BMW M6, dostępna na rynku europejskim, nosiła oznaczenie E63. Protoplasta, czyli generacja E24, jako M6 występowała jedynie na rynkach amerykańskim i japońskim.
M6 to przepis na klasyczne Gran Turismo. Silnik umieszczony z przodu, napędzane tylne koła, kabina pasażerska w układzie 2+2, czyli od biedy można przewieść kumpli po meczu, dzieci do rodziców lub psa do weterynarza.

E63 napędza wolnossąca widlasta dziesiątka o pojemności 5 litrów, zaczerpnięte z M5 E60. Jednostka ta generuje 507 koni mechanicznych i 520 niutonometrów, przekazywanych za pomoca sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiobiegowej zautomatyzowanej SMG. Dzięki temu "szóstka" E63 rozpędza się do 100km/h w 4.2s i osiąga prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250km/h.

Zaprezentowane na tegorocznym salonie w Genewie M6 F12 posiada 2 cylindry mniej od poprzednika, jednak dzięki dwóm turbosprężarkom osiąga moc 568KM i moment obrotowy na poziomie 680Nm. F12 wyposażone jest w siedmiobiegową skrzynię M-DCT i osiąga porównywalne czasy do 100km/h jak poprzednik. Prędkość maksymalna standardowo została ograniczona do 250km/h.

Najważniejsze zmiany względem obu generacji zaszły oczywiście na zewnątrz. Zamiast je opisywać zaprezentuje na poniższych zdjęciach.

E63, rok 2010.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com

E63, rok 2011.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com

F12, rok 2012.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz